Bezos tahtis teha maailma suurim raamatupood. Selgus, et see on üks kõige kallimaid ettevõtteid, ja ta juhtis Forbesi nimekirja

Erinevalt teistest Ameerika tehnoloogiagientidest ei ole Amazonil traditsioonilises mõttes ülikooli. Ligi 45 000 Seattle'is töötavat töötajat (ja maailmas umbes 575 000 inimest) on hajutatud paljudes kesklinnas ja South Lake Union'i piirkonnas asuvates pilvelõhkujadest. Amazonase peakorteri asukoha määrab kindlaks firma Jeff Bezos asutaja ja juhataja asukoht. Praegu on see torni 1. päev ("1. päev"). Hoone nimi pärineb lemmiklaadest Bezos: üldiselt me ​​elame endiselt "Interneti algusaegadel" ja seetõttu on Amazonist kõik alles algus.

On raske ette kujutada seda, mida ta tõsiselt ütleb, sest müük, kasum ja Amazoni aktsia hind on tõusnud, viimane on kolme aasta jooksul kasvanud 270% ja viimase 12 kuu jooksul - 103%. Amazon jõuab Apple'iga võitlusse maailma kõige kallima ettevõtte tiitli eest, ja Bezos, kelle isiklik varandus läheneb 160 miljardile dollarile, on saanud planeedi rikkaim mees ja korralik marginaal. Siiski räägib Bezos Amazonist nii, nagu oleks see uimane käivitamine, mis just esimese investeeringute vooru suleti. "Tegelikult turg ei ole piiratud," ütleb Bezos. 54-aastase ärimehe särgi varrukad on üles tõmmatud ja tema käed on nähtavad - täiskasvanuks saanud täiskasvanutelt, mis oli palju rääkida. Tema tähelepanekud kasvupotentsiaalide kohta põhinevad äärmiselt õnnelikel asjaoludel: Amazoni päritolu jaeturu suurus on "palju triljoneid" ja tema sõnul on Amazon Web Servicesi (AWS) rajatud pilve turg sama suur . "Seal on tööstusharusid, kus turg on piiratud," ütleb ettevõtte juht, kelle tulud käesoleval aastal jõuavad 210 miljardit dollarini. "Aga meil pole sellist probleemi."

Bezos on juba maailma suurim ärimees ja tema "piiramatud" võimalused peaksid ette teatama mis tahes ettevõtte juhile. Jah, ta on küüniline, ta on pika aja jooksul mängujuht, kuid Bezose peamine jõud, mis viimastel aastatel maailmale ilmus, on võime kohandada Amazonit sellega seotud tööstusharude ulatusliku äri käivitamiseks, millest mõned näivad olevat seotud ainult siis, kui vaatate tagasi. Seda võime on võimalik mõõta. Forbes on juba kaheksa aastat juhtiv uuenduslike ettevõtete reitingut ning viimasel ajal on meid meelitanud kolm juhtimisprofessorit, et tuvastada Ameerika kõige innovaatilisemad ärijuhid.

Metodoloogiast, mida nad rakendasid, võttes arvesse ärimehe üldist mainet ja mõju, tema juhitud ettevõtte kapitaliseerituse kasvu ja investorite lisatasu oma aktsiate eest, paneb Bezos esikohale tingimata. "See, mida Jeff Bezos tegid ja tõenäoliselt teeb, on ehk kõige hämmastavam saavutus, mida ma kunagi näinud olen," ütles Warren Buffet eelmisel aastal, kui palusin tal nimetada tema silmapaistvamaid ärimõnu peaaegu 80 aastat turujärelevalvet. "Ta võttis kaks väga suurt tööstusharu, ja seal võib öelda, et konkurentide nimede all sai tõepoolest nende liider, muutub see ja saavutab edu väga suures ettevõttes."

Kuigi Bezos ja Buffett rääkisid jaemüügi ja pilvetehnoloogiatest, on endiselt tööstusharusid, kus Bezos pole veel palju rohkem piiratud. Esiteks, tänu AWS-le on ettevõte, mis tunneb eelistatavana kasumlikkuse suurendamiseks, on lõpuks teeninud miljardeid ja Bezosel on piisavalt turgu, et reinvesteerida neid seal, kus ta tahab. Teiseks, Amazoni kasvav ulatus nõuab laienemist. Ja lõpuks domineerib jae- ja digitaalettevõtlus (mõlemad tööstused puutuvad kokku peaaegu kõigi teiste tegevusvaldkondadega), saab ta hõlpsasti liikuda peaaegu iga külgneva piirkonnaga, mis tundub talle kasulik. Ta mängib miljardeid vähemalt neljas turus - tervis, meelelahutus, tarbeelektroonika ja reklaam - ja seal on palju ettevõtteid, mida Amazon ei ole veel hirmutatud. Pole juhus, et iga nende tööstusharude maht kas jõuab triljonitesse, millest Bezos rääkis, või lähened neile.

Tema kolleegid, dot-com ajastu asutajad järgisid avatud kimono põhimõtet - ärisaladuste puudumist. Bezos aga alati pidas saladust väga kasulikuks - ta peitis uued algused suuremate projektide sees ja näitas, et kandidaate lubasid. Kuna Bezos kasvas üles avalikus staatuses, hakkasid tema avalikud esinemised ja intervjuud temaga vähem levinud, kuigi ta omab Washington Posti. Ta keeldub arutama Donald Trumpi, kes on harjunud kritiseerima Bezosit ja Washington Postit Twitteris, kuid muidugi mõistab, et ta on muutunud eesmärgiks. Kui ta, mõjukate reklaamiagentuuride juht, küsiti, kas ta oleks õppinud eelmisel aastal kogetud ebaõnnestunud Facebooki kogemustest, tema vastus oli lühike, diplomaatiline ja salapärane. "Ei," ütles äriteaduste toetaja ja tegi pikka pausi, näidates, et ta ei kavatse seda enam arutleda. See on sama küsimus ka andmete töötlemisega. "Ma pole kunagi mõelnud seda Amazoni suunas," ütles mees, kes juhib ettevõtet ja mis tugineb andmetele nagu ükski teine. Vastuseks eeldusele, et andmed on vähemalt vahend, selgitas Bezos kohe: "Üks paljudest."

Kuid hommikul, kus Jeff Bezos veetis Forbesiga, öeldes, kuidas ta tutvustab uuendusi ja valib arengusuundi, visandati Amazoni tegevuskava. See ettevõte liigub nii vertikaalselt kui ka horisontaalselt, mis selle suuruse tõttu näeb ette suuri šokke igas suunas. Isegi viis aastat tagasi näib, et Bezos lihtsalt üritas müüa kõik, et saada jaemüüjate ja hulgimüüjate jaoks ärev. Kuid see innovatsiooni maestro on nüüd täispaleti käes - mis tahes tööstus tema maitse järgi.

Selles piiritu ajastu Amazonase kõige olulisem sõna on "jah". Bezos kirjeldab pädevalt korporatiivset hierarhiat: "Oletame, et madalama taseme halduril on idee ja ta tahab seda proovida. Ta peab veenma oma ülemat ja seda - omaenda, bossi ja nii edasi. Ja esimene selle ahela "ei" suudab mõni idee tappa. " Seetõttu on sageli paindlikud käivitused kergesti ületatud osisifitseeritud dinosaurused: isegi kui 19 riskikapitalistikku ütleb "ei", piisab 20ndast, et öelda jah, nii et läbimurde idee tõestab.

Seega valmistab Bezos Amazonit, nagu ta seda nimetab, mitmel viisil "jah". See kehtib eriti kahepoolsete uste kohta - otsused, mis põhinevad järkjärgulistest muudatustest ja mida on lihtne keelduda, kui need osutuvad ekslikuks. Sajad juhid võivad anda uusi ideid roheliseks valguseks ja töötajad saavad neid ettevõtetes pakkuda. "Ta teab ja me teame, et leiutised ja eksperimendid ei toimu ebaõnnestumisi," ütles Jeesus Wilkie, pikka aega Assos, kes valitseb tarbijate ja jaemüügi sihtkohad Amazonil. - Me tõesti hindame neid, ja me tahame neid palju. Jeff [Bezos] ei pea neid kinnitama. Ja ma ei vaja seda.

Kuid seoses ambitsioonikamate ideede ja vertikaalidega - nn "ühesuunalised uksed", mis pöördumatult muudavad ettevõtte arengusuunda, valmistab Bezos uhkusega "peamise aeglustuse juhti". Ta otsib iga idee kohta kolme asja. Esiteks originaalsus. "Me vajame konkurentsieesmärki, mitte ainult ettepanekut vaimus" ja ma tahan ka öelda, "ütleb ta. Teiseks skaala. "Õnneks on meil väga suured üksused, mille oleme juba pikka aega ehitanud, ja me ei saa endale lubada, et me kaotame oma aja midagi, mis jääb väikeseks isegi siis, kui see töötab." Ja lõpuks, Silicon Valley väärtustega innovatsioonide kasumlikkuse koefitsient: "Isegi koos märkimisväärse skaalaga peaks idee andma head kapitalitulu".

Üldiselt lähevad nende kolme parameetri ideed tagasi ühele kahest mudelist. Me vaatame tagasi ja võtaksime arvesse tarbijate vajadusi: see tähendab, et me märkasime, et mõned inimesed käituvad erilisel viisil, seega pakume neile sobivat toodet. Kas me tuleme edasi: me teame, kuidas midagi väärtust teha, nii et leiame selle jaoks ostja. Amazoni vägi teises mudelis. Alguses oli niši mängija Bezos lihtsalt keskendunud lihtsalt maailma suurima digitaalse raamatupoe ostmisele, kuidas Etsy kontrollib käsitöökaupu ja Zappo kingi. Kuid raamatukaubanduse oskuste omandamisel mõistis Bezos, et ta võib kasutada samu tööriistu - alates sortimendihaldusest kuni soovituslikesse algoritmidesse, et liikuda naaberpiirkondadesse. Ja ta hakkas müüma muusikat ja DVD-sid, siis mänguasju ja elektroonikat ning seejärel peaaegu kõike seda, mida saaks jaemüügis müüa.

Bezos kasutas julgelt (ja edukalt) oma teadmisi Amazoni platvormi avamiseks sõltumatutele edasimüüjatele, endistele konkurentidele ja tugevdas oma mainet jaekaubanduse valdkonnas uuendajana koos selliste näitajatega nagu Sam Walton, Aaron Montgomery Ward ja Sears Roebucki Julius Rosenwald. Ja see lugu võib lõppeda.

Kuid Lääne-maailma peamine online-jaemüüja oli Amazon tegelema ülemaailmsete tehnoloogiliste ja logistiliste väljakutsetega. Ja Bezos ei pidanud protsessis saadud meetodeid ainult põhitegevusele kaasaaitamiseks, kuid ta nägi neile iseseisvat äri. Ettevõtte vajadus vabakutseliste arendajatena viis Mehhanismi Türki tekkimiseni, mis on üks maailma esimesi rahvarohkete vahetusi. Amazon Payi loomise tulemusena tekkivat tõhusat tarneinfrastruktuuri - logistikateenuse loomine, Amazon täitmine ja võime võtta raha iga ostu jaoks.

Ja kõige olulisem asi juhtus siis, kui Amazon hakkas suurendama ressursse andmete salvestamiseks pilves. Bezos mõistis, et teised ettevõtted võivad soovida oma teavet samal viisil säilitada. Nii käitus AWS (ühiku tulud 2017. aastal olid 17,5 miljardit dollarit).

Ja isegi tarbijale orienteeritud kontseptsioonid annavad kogemustele tuginedes dividende. Võtke näiteks Kindle e-raamat, Amazon esimene seade seadme tööstusele 2007. aastal. Wilkie, kes tuli AlliedSignali kosmosetööstuse ettevõttest, mäletab, kuidas ta ise juhatuse vastu oli: "Ma tõusin üles ja ütlesin:" Ma ei nõustu. Mulle tundub, et me saame takistada märgitud kättetoimetamise aega. Meie tootmisvõimsus on liiga madal. See ei tasu end ära. Toodame liiga vähe kaupu. Me kaotame ostjaid. Riistvara on raske teha. Oleme tehnoloogia lahenduste ettevõte. " Jeff vastas: "Noh, ma olen valmis tunnistama, et see kõik juhtub, ja ma arvan, et meie ettevõtte korrektne nägemus on õppida, kuidas seadmeid väga hästi teha, seega peame õppima hakkama."

Ja nad hakkasid. Kindle on Amazonase kultuuri toode, sest see on esimene samm seadmete tootmises ja see läheb tagasi ettevõtte juurtele, raamatutele. Kuid Kindle ei muutis seda ettevõtet, ja teised selle järgijad olid ebaõnnestunud, näiteks katastroofiline Fire-nutitelefon. Kuid Bezosi otsus viis lõpuks Amazon Echo arukale sambale, mis oli tõeline läbimurre.

"Täna on meil seadmete tootmisel hea kogemus, kuid siis polnud seda üldse," ütles Bezos. - Meil ​​peab olema kannatlikkus. See võtab aega mitte ainult ettevõtte juhtimiseks. See võtab aega tõeliseks õitsenguks. " Teisisõnu, kui vaatate tähelepanelikult tehnoloogiaid, mida Amazon praegu kasutab, siis on teil üsna selge ettekujutus sellest, mida nad varsti hakkavad müüma.

Nüüd puudutab Bezos tervishoidu. See on Ameerika suurim tööstus - 18% SKT-st. Ja üks kõige ebaefektiivsem. Eelmisel aastal Bezos koos Buffetti ja JPMorgan Chase'i juht Jamie Dimon ütles, et nende kolm ettevõtet korraldavad ühiselt mittetulundusliku algatuse tuntud juht Atul Gavande. Algatuse eesmärk on pakkuda paremat arstiabi oma töötajatele vähem raha eest. Idee on luua skaalautuv tervishoiu mudel, mida saab kopeerida. See on suur asi: kokku kolmes ettevõttes töötab 1,2 miljonit töötajat. Kui lisate pereliikmeid, saate pilootprojekti üle Oregoni või Connecticuti osariigi.

Bezos on selles valdkonnas Amazoni kavatsuste osas kategooriline. "See on mittetulunduslik algatus, nagu teate. See on täiesti teine ​​asi, "katkestab ajakirjanik, isegi küsimust isegi ei kuulata. Mõni kuu varem nõustus ta, et Buffett nõustus temaga: "Pärast meie avalduse poole pöördusid meid rahvahulgad, kes ütlesid:" Me tahame ka liituda. " Me ütlesime: "Te ei pea ühinema. Varasta, mida õnnestub, kui õnnestub. " "Kui õnnestub" on võtmesõnaks. "Nagu Columbus enne lahkumist, ei tea me täpselt, kuhu me läheme," ütles Buffett. "Kuid me loodame, et kuskil kaugel on veel üks kontinent ja me ei lähe mingil hetkel maa servast maha."

Kuid isegi kui nad ujuvad maa servast, saab Bezos kasu sellest, et Amazon hakkab tehnoloogia käivitama ligikaudu viiendiku USA majandusest. Bezos sõnul on kõik Buffetti ja Dimoni välja töötatud täiustused jätkuvalt selles mittetulunduslikus organisatsioonis, kuid "iga ettevõte võib ise oma projekte arendada". Ja Bezos on juba alanud. Amazon nõustus juunis maksma PillPacki jaoks ligikaudu 1 miljardit dollarit, mis annab patsiendile pakendites valmistatud retseptiravimite päevased annused. See on kõik, mida Amazon saab teha nii hästi: tellimuste töötlemine, kohandamine kliendi soovidele ja usaldusväärne kohaletoimetamine. Ja see on veel üks püünist, hüljatud tervise tiikidest.

Bezos on õppimine ja reklaam. Viimase kvartali aruandes leiate hämmastava näitaja: Amazoni reklaamitulu käesoleval aastal ületab 8 miljardit dollarit, mis on peaaegu kaks korda suurem kui varem. Ja miks mitte? Google teab, mida soovite osta, Facebook saab aru saada, mis sulle huvi pakub, kuid Amazon teab, mida te tõesti ostsite või kavatsete osta. Ja siin on erinevaid kokkupõrkeid. Bezos pahatiliselt räägib oma kinnisideest tarbijatest, kuid vähesed tahavad saada veelgi sihitud reklaami. Bezos ütleb, et klientide usalduse tagamine on see, et Amazon ei ületa liini ja kliendid peavad omakorda mõistma oma ettepanekuid. "See on väga väärtuslik ja te ei tohiks midagi usalduse hävitamiseks midagi teha," ütleb ta. "See võimaldab meil laiendada oma äri." Kui Bezos suudab oma tasakaalu säilitada, on lihtne ette kujutada, et Google'i reklaamide duett Google'iga muutub trioks.

Seattle'is on Amazoni piirkonna kõrghoonete seas kõige huvitavam hoone toidupoes, mis avanevad välja 1.päeva torni keldrist. Amazonase eelmisel aastal omandatud täisväärtusliku toiduainete orgaanilise supermarketi kett, mis on 13 miljardit dollarit, ei ole kõige huvitavam Amazonase toidupoed. Palju huvitavam on Amazon Goi pood, mis avati 2018. aasta jaanuaris ja mis on 170 ruutmeetri suurusel pindalal põhineva kaubandustõketeta katse. m

Go'i toidupood on ilmselt Amazoni kõige Amazonase asi. Bezos on alati keskendunud õitsengule ja siin on tema töötajad (ja mõned Seattle'i elanikud ja turistid) oma lõunasöögi, ostavad seda Amazonist ja pakkudes seeläbi ettevõtetele rikkalikke andmeid tehnoloogia väljatöötamiseks. Veelgi olulisem on, et Go näitab selgelt, millised võimalused avanevad, kui mitme Amazonase jaotuse eri aspekte kokku tulevad.

Go kombineerib kogu toidukaupade ostude andmeid, kasutades Amazoni seadmete üha keerukamaid algoritme ja võimalusi - tehisintellekti, kaameraid ja andureid, mis kombineeritult leiavad, mis riiulist (ja kätte toimetati tagasi) ja kelle poolt. Siis on ühendatud Amazon Payi maksesüsteem, mis teostab tehinguid niipea, kui ettevõtte taotlus registreerib saadud andmed. Tundub, et šokolaadipiima hõivamine väljumisel on võrreldav vargusega - kassas pole järjekorda, pole skannimist ega pangakaardi lugemist. Kui tervishoid ja reklaam kujutavad endast suurt Amazoni laienemise vertikaale, siis ühendab Go kõik, mida saab horisontaalselt ühendada, kui Amazon koondab kõik oma osad ühes kohas.

Kõige olulisem on Peaminister. Põhimõtteliselt on see turundusvahend, mis soodustab ostu sooritamist ja teenib märkimississetulekute (hinnanguliselt 10 miljardit dollarit 2017. aastal) samadel põhimõtetel kui väikesed hulgiklubi kauplused nagu Costco ja BJ hulgimüük. Kuid selle teenuse väljatöötamisel on saanud võimalus anda enam kui 100 miljonile abonendile boonuseid ja soodustusi. Ja boonused loovad uusi külgnevaid tootegruppe ja tööstusharusid. Peaminister selgitab, miks Amazon hakkas Netflixisse sisenema ja kavatseb selle aasta jooksul kulutada 5 miljardit dollarit, sealhulgas tuntud seriaal Amazing proua Meisel. Peaaegu kolm aastat on Prime Day'i iga-aastane 36-tunnine eripakkumine ainult tellijatele, mille käigus kulutasid juulil osalejad miljardeid rohkem kui 100 miljonit kaupa ja said ostupühaks, mis on võrreldavad ainult Must Reede ja Cyber ​​Esmaspäev. Juurdepääs Prime-ile on ka viis, kuidas saada väikeste jaemüüjate kaudu Amazoni poolt täita rohkem.

Peaminister hoiab Amazoni võrguühenduseta strateegiat ellu: igapäevaseks tarneks ja pikapiksamiseks on vaja rohkem füüsilisi asukohti. Ja nad aitavad kaasa nende piirkondade laienemisele, mida Amazon ei suutnud kunagi maksta, näiteks toit - lühikese säilimisajaga toode ei sobi Amazoni klassikalise mudeli hulka. Täna on ettevõte, mis tegutses raamatukaupluste tapjana aastaid, on 16 ainus Amazon Booksi turustusvõimalust 11 riigis. Amazon avas hiljuti teise Seattle'i minna. "Meil on vaja midagi erilist ja uut," ütleb Bezos. "See on see, mida näete, kui pöörate tähelepanu füüsilise kaupluse arengustrateegiale."

Nii sai peaminister Amazoni kesknärvisüsteem, ühendades kõik, mis oli ettevõttes, luues võimaluse uutele turgudele sisenemiseks, samal ajal süvendades ettevõtte peamist jaekaubandust ja samal ajal mitte midagi sõltumatut. "Peaminister ei saa olla sõltumatu ettevõte, sest see on täielikult seotud meie tarbijapakkumistega," ütleb Bezos.

Samamoodi ühendab kunstintelligentsus Goi näitena seda, mida varem kasutati eraldi tootesarjadeks, alates pilvest kuni jaemüügini. Võtke näiteks väga edukas Echo veerg. See on efektiivne seade, mis töötab tehisintellektiga, mis ajendab Amazoni jaemüüki, toimib nende sisu reklaamimise hoobina jne. "Masinatööstuse jaoks on kõige huvitavam see, kui horisontaalne see tehnoloogia on," ütles Bezos. "Ei ole ühtegi ärivaldkonda ega valitsust ega midagi muud, mille jaoks see ei oleks kasulik."

Isegi võitlus HQ2 teise peakorteri ehitamise eest (vastavalt Amazoni asutajate sisule, see allkirjastatakse enne aasta lõppu), mis põhjustas Ameerikas palju müra, näitab ettevõtte kavatsust arendada horisontaalselt. Bezos ise ütleb, et aja jooksul tähendab Amazon vähem ja vähem. Kui eri meeskonnad peavad koos tegutsema, "on vajalik, et need kaks rühma aeg-ajalt kokku tulevad ja loovad tuleviku jaoks tegevuskava." "Kui korrastate kõike õigesti, ei pea inimesed olema samas hoones, ühes linnas või isegi ühes ja samas ajavööndis, sest saate töötada tegevuskavas," ütleb ta.

Ja võite olla kindel, et Bezos töötab sellise tegevuskavaga, delegeerides operatiivjuhtimise ülesanded. Pikaajaline planeerimine on alati olnud Amazoni tunnusjoon ning AWS-i rahavoog annab Bezos-le võimaluse jätkata jaemüüjate tegevust peaaegu nullmääraga ja saavutamata efektiivsusega ning investeerida Amazonase spetsialiseerumises kaugel olevatesse tööstusharudesse. "Ma harva süvenevad praegused asjad," ütleb ta. "Mina, nagu enamik minu juhtkonnast, töötavad kahe või kolme aasta jooksul." "Sõbrad õnnitlevad mind pärast kvartaalset aruannet ja ütlevad:" Hea küll, hea kvartal "ja ma ütlen neile:" Tänan teid, kuid see kvartal asutati kolm aastat tagasi. " Praegu töötab ma kvartalis 2021. aastal. "

Sellise hiiglase pea selline meeleolu muudab kümne tööstuse ettevõtte värisema. "Ma tulen ideede juurde. Me võime istuda siin mõte või võin täita seda lauda ühe tunni jooksul 100 ideega, ütleb Bezos. "Kui ma pole terve nädala jaoks ajurünnakut käinud, siis hakkan naljatama:" Poisid, noh, läheme juba! " Korporatiivne Ameerika - kirjuta see alla! - kas te uuendate ennast või Jeff Bezos teeb seda teie jaoks. "