Hinnad - üles

Aruande kohaselt suurenes 3. näitaja brutomarginaal kolmandas kvartalis 20%. Kõrge marginaal saavutati peamiselt 3-liikmelise mudeli keskmise hinna tõusuga, mis müüdi ligikaudu 50 000 dollarilt peaaegu 60 000 dollarini. Selle saavutamiseks pannakse konveierile kallimad elektriautode modifikatsioonid - täiskoormusega versioon (AWD) ja kõige võimsam (jõudlus). Neid mudeleid on keerulisem valmistada, sest neil puudub tagateljele üks elektrimootor, kuid üks igale teljele. Sama jõudlus kiirusega kuni 100 km / h kiirendab mitte 5,7 s (nagu tagaratta mudel 3), vaid 3,6 s.

Teisisõnu oli ettevõtte tugev kasum suurel määral kallimat, kuigi muljetavaldava toote müügist. Kuid selline kasv ei saa olla püsiv - vähemalt USA turul. Ta lihtsalt ei müü sellistes hindades nii palju autosid. Tesla võib neid müüa nii palju kui kolmandas kvartalis, kuid müüki ei ole võimalik suurendada.

Lisaks tõstatas Tesla hinnad eriti keerukatele autodele (tasuta, peamiselt mustad) maalimisele 1000 dollarilt 2500 euroni. Sisuliselt on tarbijal lihtsalt kibedad käed: kas keelduda eksootilisest värvimisviisist või maksta neile ebakohaselt suurt raha.

Õigluses tuleb märkida, et brutokasum kui 20% läks 3. mudelile, mitte ainult ostja käte keerutamise tõttu. Selle tüübi inimtundide maksumus ühe sõiduki kohta langes võrreldes teise kvartaliga 30%. Nad on isegi natuke madalamad kui kaks korda kallim mudel S ja mudel X, mis on tootmises palju pikemad.

Tootmine - Hiinasse

Ilon Musk ei varja, et ta kavatseb jätkuvalt teha kõike, et Tesla kasumit teeniks. Investoritega peetud konverentsil teatas ta, et kiirendab Hiinasse toodangu kasutuselevõttu, kus ta kavatseb ehitada oma kolmanda liitium-ioonpatareide tootmiseks mõeldud Gigafabrika. Vastupidiselt varasematele plaanidele ei alga see 2021. aastast, vaid 2019. aastast. Tee aeg on raske. Gigafabrika maa sai Shanghais ainult 2018. aasta oktoobris. Ja kuigi ehitus on juba alanud, ei ole lihtne ülesanne ehitada suurt autotööstust vähem kui aasta.

Huvitaval kombel ei ole Tesla tootmisosade eemaldamine Hiinast USA ettevõtte stsenaariumi jaoks kõige tavalisem. Seda tehakse tavaliselt selleks, et importida vabastatud kaupu USAs, kus tööjõukulude tõttu on see vähem kasumlik. Kuid Mask, nagu tavaliselt, on kõik tagurpidi. Kvartaliaruandes märgitakse, et kogu Gigafabrikat 3 toodang läheb kohalikule turule. See loogika on olemas. Hiinas müüakse rohkem elektrilisi sõidukeid kui Ameerika Ühendriikides (kuigi vähem dollarites) ja see on Tesla suuruselt teine ​​turg. Kuid Donald Trumpi poolt käivitatud kaubanduse sõidu tõttu tõstis Hiina kõrgemaks ameeriklastest elektriautodele makstavaid kohustusi ning nende väärtus lõppes pooleteise korraga. Seepärast on Hiinas tehase ehitamine ja märkimisväärne.

Turu - kalju alla

Vastavalt American Automobile Associationi aruandele kavandas 2018. aasta kevadel 20% Ameerika tarbijatest lähitulevikus elektrisõidukite ostmise. Aastal 2017 oli see 15%. See näitaja kasvab jätkuvalt: 96% Tesla autode ostjatest soovitavad neid oma sõpradele - see on palju rohkem kui ükskõik milline muu ülevaade. Nüüd müüb ettevõte üle 80 000 autosid, mis tähendab, et tasuta reklaamiagentide arv kasvab enam kui 300 000 inimese võrra aastas.

Suundumus on tõepoolest murettekitav. Elektrisõidukid lähitulevikus tahavad osta 30 miljonit ameeriklast ja nende tootmine USA-s ei ületa 400 000 aastas. Selle tulemusena moodustub suur nõudlus. Miljonid tarbijad ei osta oma 2008. Aasta Honda Accordi, vaid ootavad 2018. Aastat, eelistades veel mõnda aega oma uutest, kuid tervislikest jaapanitest, kuid mitte uue eest maksma.

Eespool olevas tabelis näete, et autode müük USA-s juba kõrgel kaljus hüppab. Majanduskasvu keskel (üle 4% SKPst aastas) näitab Ameerika Ühendriigid selles olukorras autode müügi enneolematut langust. Probleem on raskendatud: aastatel 2017-2018 tõusis "elektroforeesi" autojuhtide arv Ameerika Ühendriikides 7,5 miljonit inimest. Nõudlus kiiresti rahuldada, kasvab tempos, mis on lihtsalt ebareaalne. Seetõttu väheneb sisepõlemismootoriga autode müük kiiremini, kui elektriautode tootmine õnnestub arenema. Ja see tähendab tarbijate nõudluse üldist pidurdamist riigis. Lähiaastatel võib seda stsenaariumi korrata Euroopa Liidus ja Hiinas.

Tesla - agoonia lõpp

Aastate jooksul on traditsioonilised autotootjad (välja arvatud Nissan) teinud väikseima võimaluse elektriautode tootmise osas. Välisriikidest pärit autogännakute käitumine tundus ebamõistlik: oli selge, et need, kes varem alustasid selliste masinate massilist tootmist, oleksid esimesed, kes õpiksid, kuidas neist kasu teenida. Aga sellel ei olnud midagi iraalset. Kõik ootasid ettevõtte Ilon Maski langemist või vähemalt hetkest, mil ta tunnistas võimetust toota massi elektriautosid. Wall Street'i analüütikud on ennustanud sama asja. Miks General Motors ja teised soovisid laiendada elektrisõidukite laiaulatuslikku tootmist? Miks riskida suurt raha, kui võite lihtsalt oodata peamise konkurendi surma?

Ettevõtte Ilona Mask uus kvartaliaruanne näitab: Tesla agon, mis oli enamasti konkurentide mõtetes, lõpeb. Uute mudelite kasum on kõrgem kui sama hinnasektori traditsiooniliste autode tootjate kasum. Klassikalised autotootjad peavad minema tohutu elektriturule - või surema.